Wat is SEA?
SEA staat voor Search Engine Advertising. Met SEA vergroot je je kans om bovenaan gevonden te worden in zoekmachines. Je betaalt voor bepaalde zoekwoorden die waardevolle bezoekers voor je pagina’s zullen genereren, en die uiteindelijk via betaalde advertenties voor jouw product of dienst kiezen. Dit werkt via een pay-per-click systeem: je betaalt alleen wanneer een bezoeker op jouw advertentie klikt. Hoeveel je per dag wilt besteden aan clicks, bepaal je helemaal zelf. Zo kun je de kosten in de hand houden.
Waarom kiezen voor SEA?
Wist je dat steeds meer mensen Amazon en Youtube gebruiken als zoekmachine? Met SEA kun je daarom bestaande en nieuwe klanten werven en laten terugkeren naar je website aan de hand van advertenties, zoals Youtube-videoadvertenties of Shopping-advertenties. Omdat je uiterst specifiek kunt targeten en het resultaat direct zichtbaar is, haal je meer rendement uit je campagnes of webshops. Zo kun je bijvoorbeeld lokaal targeten op gebied, stad of regio, leeftijd, interesses en niche.
Onze aanpak
Wij optimaliseren advertenties en campagnes om jouw bedrijf hoger te laten scoren in verschillende zoekmachines. Wij richten ons op directe groei door middel van conversie en gerichte targets. Hoe we we dit bereiken? Dat leggen we je graag uit.
→ Via verschillende tools zoals Google Display Ads, Google Search Ads en Google Shopping ads vinden wij de zoekopdrachten die het grootst aantal clicks genereren op jouw website, en die passen bij jouw specifieke doelgroep. Is je doelstelling meer gericht op conversie? Dan kijken we bijvoorbeeld naar Shopping of Search Ads. We bespreken vervolgens het klikbudget voor je campagne.
→ Via het See-Think-Do-Care-model dragen we bij aan meer naamsbekendheid, brengen we jouw website of product bij de juiste doelgroep onder de aandacht én zorgen we voor zoveel mogelijk directe conversie door gerichte advertenties.
→ Met de juiste kennis van SEA vallen er binnen korte tijd significante resultaten te behalen. Als klant krijg je altijd inzicht in onze tools en resultaten, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Zo werken we samen aan een succesvolle campagne!
Diensten die we aanbieden
YouTube is een van de meest gebruikte online platformen ter wereld. Na Google is het de één na grootste zoekmachine ter wereld. Naast de bijna twee miljard YouTube-gebruikers met een account, is er ook een enorme, niet-geregistreerde groep gebruikers die bijdragen aan de ongeveer vijf miljard dagelijkse videoweergaven van het platform.
Met YouTube-advertenties heb je de mogelijkheid om geavanceerd te targeten op onder andere onderwerp, categorie en zoekwoorden van de beoogde doelgroep. YouTube Advertising – ook wel video advertising, biedt namelijk een hoog niveau van personalisatie. Het gebruik van dergelijke targeting functies maakt het veel gemakkelijker om ervoor te zorgen dat je advertenties op het juiste moment bij de juiste klanten terechtkomen. Met videoadvertenties kun je oriënterende bezoekers op een creatieve manier targeten en je digitale bereik vergroten.
Dit maakt YouTube tot een van de meest dynamische en flexibele advertentie platformen die er zijn. Goed beeldmateriaal samen met slimme targeting kan het verschil maken voor je campagne. Wij helpen je daarom graag bij het kiezen van het juiste advertentieformaat, maar denken daarnaast ook graag mee over de invulling ervan.
Instagram-advertenties zijn betaalde berichten in de vorm van creatieve stories, reels, video’s en afbeeldingen. Deze kunnen rechtstreeks worden gekoppeld aan het account van je merk, aan elke gewenste URL of aan directe berichten. Aangezien Instagram en Facebook een onderdeel zijn van Meta Technologies, kunnen Instagram-advertenties worden ontworpen in de Facebook Ads Manager.
Als bedrijf wil je er zeker van zijn dat elk marketingplatform dat je gebruikt, resultaten oplevert. Met Instagram-advertenties kun je een breder, specifieker publiek bereiken. Duidelijke doelstellingen zijn daarom van belang. Is deze specifieke advertentie bedoeld om de verkoop te stimuleren, of is het om mensen naar een nieuwe blogpost te leiden die je hebt opgesteld? Wil je dat gebruikers via Instagram op je content reageren?
Door geautomatiseerde targeting kunnen wij gebruikers bereiken die mogelijk geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf met behulp van verschillende signalen. Op basis van de gewenste customer journey kunnen wij helpen de juiste advertenties te plaatsen voor jouw doelgroep, bestaande leads stimuleren en jouw merk een boost te geven.
Google Ads is het grootste en meest gebruikte online advertentienetwerk ter wereld, met wel 4 miljard gebruikers. Miljoenen bedrijven adverteren online met Google-advertenties om nieuwe klanten te bereiken. Adverteerders die ervoor kiezen om Google Ads te gebruiken, kunnen gebruikers op twee verschillende manieren targeten: via het zoeknetwerk en het display netwerk.
Het Google Display Netwerk bereikt ongeveer 90% van de wereldwijde internetgebruikers. Display-advertenties kunnen geweldig zijn voor branding, retargeting en hebben over het algemeen een veel lagere pay-per-click-advertenties (PPC). Zoeknetwerk-advertenties zijn daarentegen vraaggerichter. Voor beginners en kleine bedrijven wordt het aanbevolen om voor het zoeknetwerk te kiezen, omdat bedrijven alleen voor de klikken op hun advertenties betalen, in plaats van vertoningen.
Google AdWords is een uiterst krachtig hulpmiddel als het gaat om het werven van nieuwe klanten voor kleine bedrijven. Als het platform echter zonder goede strategie gebruikt wordt, kan het veel geld kosten zonder een respectabele ROI op te leveren. Wij bespreken en helpen je graag bij het bepalen van een doel en de looptijd van je campagne, zodat je het meest uit je advertentiebudget kunt halen!
Adverteren op Bing? Zijn er nog mensen die daar gebruik van maken? Jazeker! Bing is in het buitenland populairder dan in Nederland. Internationaal gezien ligt het marktaandeel ongeveer 4,7 procent hoger dan in Nederland, met een marktaandeel van 34% in de Verenigde Staten. Maar dat betekent niet dat er geen kansen bestaan op de Nederlandse markt. Heb je daarnaast internationale ambities? Dan wordt Bing een stuk interessanter.
Omdat Bing de underdog binnen de zoekmachines is, valt er ook veel voordeel te halen. De advertentiekosten voor bepaalde zoektermen in Bing liggen aanzienlijk lager dan Google. Omdat er minder concurrentie aanwezig is op dit platform, resulteert dit in een lagere pay-per-click ratio. Deze kosten kunnen soms tot wel 70% lager liggen. Voor beginnende bedrijven kan dit een goed en interessant alternatief zijn.
De conversiepercentages zijn vanuit Bing hoger dan vanuit Google Ads. Omdat het aanbod kleiner is, is er dus meer kans dat de bezoeker beter kan inschatten wat het beste aansluit bij hun zoekvraag. Met een doelgerichte, op maat gemaakte strategie kan Bing daarom een zeer kosteneffectief platform zijn om op te adverteren. Wij helpen je graag met het uitzetten van jouw Bing-strategie.
SEA kan ook ingezet worden voor het Pinterest. Wat veel mensen niet weten is dat Pinterest ook een (alternatieve) zoekmachine is met 300 miljoen gebruikers per maand. De combinatie van zoekmachine en sociale media platform maakt Pinterest een krachtige marketingtool die het publiek begrijpt en trends voorspelt voordat ze plaatsvinden. Mensen gebruiken Pinterest vooral voor het zoeken naar visuele inspiratie, instructies en producten. Hier kan je als bedrijf goed op inspelen.
Pinterest functioneert als zoekmachine en als ontdekkings tool voor content die de gebruiker leuk vindt. Zoekwoord optimalisatie op Pinterest is een cruciale stap om de langetermijnvoordelen van Pinterest-marketing te benutten. Elke gepromote pin ondersteunt een maximaal aantal relevante zoekwoorden. Wij kunnen je helpen de juiste mix van relevante, specifieke en algemene zoekwoorden te gebruiken.
Afhankelijk van het type bedrijf kan adverteren op Pinterest veel voordelen bieden om online te groeien. Zo krijgen jouw advertenties de meeste zichtbaarheid. Zo werken we samen aan de beste campagne!
Zin in samen
een bakkie pleur?
Laat je gegevens achter!