Social
Advertising

Wat is Social Advertising?

Social advertising is het adverteren op social media platformen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat en TikTok. Er is veel bruikbare data, waardoor het mogelijk wordt om gericht te adverteren op (o.a.) interesses, gedrag en demografische gegevens. Deze data in combinatie met een groot bereik en/of lokale mogelijkheden maakt social advertising een interessant en waardevol advertentie middel. Wij helpen we je graag bij het opzetten, onderhouden en optimaliseren van je Social Advertising strategie.

Tevreden klanten

Waarom Social Advertising?

Adverteren op sociale media is tegenwoordig een must als je snel en gericht je publiek wilt bereiken. Door gedetailleerde targetingopties voor deze enorme groep gebruikers, kun je sneller en efficiënter gebruikers naar je website of Instagram-pagina leiden. Als bedrijf kun je je richten op nieuwe en terugkerende klanten, wat zich weer vertaalt in loyale klanten. Als je niet weet aan welke knoppen je moet draaien, kun je je advertentiebudget op de verkeerde manier uitgeven en dat is zonde.  

Onze aanpak

Wij maken, beheren en optimaliseren jouw social media campagnes voor verschillende platformen. Op basis van je bedrijfsdoelen stellen wij een marketingdoel op. Is er SEO, Social Advertising of SEA nodig? Via strategieën bepalen we wat voor type campagnes we gaan draaien en hoe we uiteindelijk meer sales kunnen genereren. 

Wij richten ons op groei marketing over een langere periode. Daarnaast zorgen we ervoor dat je als bedrijf sterke relaties opbouwt met je gebruikers. Adverteren op sociale media vergroot de slagingskans van campagnedoelen. Hoe we we dit bereiken? Wij richten ons (onder andere) op de volgende 4 pijlers:

E-commerce

Verhoog het aantal aankopen of leads voor je website en genereer meer bezoekers naar je offline winkel of Instagram shop.

Verkeer

Genereer meer leads en verkeer naar je website, vergroot de betrokkenheid en communicatie met de klant op verschillende platformen. 

Video

Stimuleer videoweergaven en bereik de juiste doelgroep.

Bereik

Bouw naamsbekendheid op en vergroot je bereik.

We installeren tools voor de klant, zoals Google Tag Manager, Google Ads, Analytics, Facebook Business Manager en Linkedin Ads-manager. Dit komt terug in de offerte en onze werkzaamheden. We werken met een maandelijks uren-budget en sturen een rapportage over de optimalisatie. 

We gaan aan de slag met kwalitatief onderzoek en AB-testen. Zo creëren we in samenspraak met de klant een doelgroep. Blijkt de doelgroep toch anders? Dan passen we het aan, van beeldmateriaal tot aan copy. Heb je geen content? Geen probleem. Wij hebben een aantal partners waar we mee samenwerken die content kunnen leveren. Team work makes the dream work! 

Onze diensten

Met ongeveer een miljard maandelijks actieve gebruikers behoort Instagram tot de populairste sociale netwerken ter wereld. Daarom biedt adverteren op Instagram grote kansen om je bedrijf te helpen bij het vergroten van naamsbekendheid.

Instagram-advertenties zijn betaalde berichten in de vorm van creatieve stories, reels, video’s en afbeeldingen. Deze kunnen rechtstreeks worden gekoppeld aan het account van je merk, aan elke gewenste URL of aan directe berichten. Aangezien Instagram en Facebook een onderdeel zijn van Meta Technologies, kunnen Instagram-advertenties worden ontworpen in de Facebook Ads Manager.

Als bedrijf wil je er zeker van zijn dat elk marketingplatform dat je gebruikt, resultaten oplevert. Met Instagram-advertenties kun je een breder, specifieker publiek bereiken. Duidelijke doelstellingen zijn daarom van belang. Is deze specifieke advertentie bedoeld om de verkoop te stimuleren, of is het om mensen naar een nieuwe blogpost te leiden die je hebt opgesteld? Wil je dat gebruikers via Instagram op je content reageren? 

Door geautomatiseerde targeting kunnen wij gebruikers bereiken die mogelijk geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf met behulp van verschillende signalen. Op basis van de gewenste customer journey kunnen wij helpen de juiste advertenties te plaatsen voor jouw doelgroep, bestaande leads stimuleren en jouw merk een boost te geven. 

Facebook is verreweg de meest populaire plek voor social media marketing, met meer dan 2 miljard gebruikers die gemiddeld 40 minuten per dag op het platform besteden. Weten hoe en waarmee je de aandacht van specifieke gebruikers kunt trekken in de customer journey is daarom cruciaal. 

Facebook heeft een schat aan informatie over zijn gebruikers. Op het platform kunt je criteria opgeven zoals leeftijd, geslacht, locatie, functietitel, branche, burgerlijke staat en interesses. Je hebt ook de mogelijkheid om te filteren op connecties en gedrag, waaronder recente aankopen en levensgebeurtenissen. Met het gebruik van de juiste data en relevante advertenties wordt het mogelijk jouw doelgroep direct aan te spreken. 

Adverteren op Facebook kan zoveel kosten als je maar wilt. Jij stelt je budget vanaf het begin in en Facebook stopt met het weergeven van je advertentie wanneer je dit bedrag hebt bereikt. Hoe hoger het budget, hoe meer gebruikers je zult bereiken. 

Wij kunnen helpen je doelgroep te definiëren, en je mediabudget en tijdsbestek te bepalen door ons te richten op de mensen die de meeste kans hebben om klant te worden. Via ons inzicht over impressies, bereik, frequentie en doorklikpercentages en aan de hand van een (opvolging) strategie kunnen wij het beste uit jouw campagne halen.

Met meer dan 500 miljoen maandelijks actieve gebruikers is TikTok een echt fenomeen. Meer dan 66% van de TikTok-gebruikers is minder dan 24 jaar oud, en 80% van de TikTok-gebruikers is jonger dan 34 jaar. De demografie van dit publiek is daarom niet voor elk merk logisch. Als jouw bedrijf contact wil maken met een jonger publiek, is experimenteren met TikTok-advertenties een geweldige plek om te beginnen.

Net als Facebook en Instagram kun je met TikTok-advertenties je doelgroep targeten op geslacht, locatie, leeftijd, interesses en meer. Een grote meerderheid van de gebruikers zijn jongeren die sterk resoneren met authentieke, creatieve inhoud. Deze gebruikers willen in contact komen met merken die dezelfde waarden delen.

Als bedrijf heb je een unieke kans om deze doelgroep te targeten, en pluk je vaak de vruchten (lees: geld!) die andere (grotere) bedrijven achterlaten door niet op dit platform te adverteren. Gebruikersparticipatie is daarnaast een van de belangrijkste aspecten van elke TikTok-marketingcampagne. Succesvol zijn in de app heeft alles te maken met het vinden van manieren om mensen aan te moedigen deel te nemen aan merkcampagnes.

Het allermooiste is natuurlijk als de doelgroep uit zichzelf content over jouw merk of product creëert! Wij denken graag mee en creëren aangepaste campagnes die zijn ontworpen om je te helpen contact te maken met je doelgroep om je specifieke doelen te bereiken.

Snapchat heeft meer dan 210 miljoen actieve gebruikers tussen de 18 en 24 jaar oud. Snapchat is ontworpen om casual en spontaan te zijn. Het gebruik van Snapchat maakt het mogelijk om een ​​andere kant van je bedrijf te laten zien en je merkpersoonlijkheid op een nieuwe manier uit te drukken om een relatie met de gebruikers op te bouwen. Daarnaast kan adverteren op Snapchat lucratief zijn.

Snapchat biedt verschillende doelen afhankelijk van wat je graag wilt bereiken als het gaat om adverteren. Afhankelijk van je doelen en budget kun je kiezen uit verschillende typen advertenties om je ROI effectief te verhogen. Ben je bijvoorbeeld geïnteresseerd in regio specifieke marketing in een bepaalde stad, provincie of regio? Dan kun je zeker profiteren van de geotags, de geografische targeting functies van Snapchat.

Heb je eerder een jong, tech-bewust publiek? Dan kan je andere soorten Snapchat-advertenties gebruiken om het installeren van apps te bevorderen. Met behulp van de swipe-up-functie op de advertentie kunnen gebruikers naar de installatiepagina leiden. Deze functie kan ook worden toegepast op koopgericht gebruikers, die je bijvoorbeeld kunt leiden naar de landingspagina van je webshop. 

Door een stap terug te doen in de verkoop en je te richten op creatief te informeren, kun je vertrouwen winnen terwijl je tegelijkertijd je bedrijf promoot. Wil je ook opvallen en de leuke kant van je merk laten zien? Wij staan klaar om je helpen met een gerichte strategie zodat je je kunt onderscheiden.

LinkedIn is het professionele sociale media platform dat richt zich op het mogelijk maken van zakelijke connecties en het onderhouden van contacten tussen werkgevers en werkende professionals. Het aantal LinkedIn-gebruikers wereldwijd ligt rond de 830 miljoen. Vanwege de enorme aantallen zakelijke gebruikers is LinkedIn een krachtige marketing tool, zeker voor B2B (business-to-business) en B2C (business-to-consumer) bedrijven. 

Met LinkedIn-advertenties kun je targeten op titel, bedrijfsgrootte, branche en geolocatie. Je kunt daarnaast zelf je prijzen kiezen door te kiezen uit CPC- of CPM-prijzen. LinkedIn biedt B2B-marketeers geweldige targetingopties, maar je kunt je advertenties pas echt converteren naar omzet als je de professionele kant, functietitels en zoektermen van je demografie kent. Dit kan helpen om meer leads te converteren, je netwerk uit te breiden en om de bekendheid van je bedrijf te vergroten. 

Wij kunnen je LinkedIn-advertentiecampagnes tegelijkertijd met andere retargeting- en betaalde zoekcampagnes plaatsen. LinkedIn heeft ondanks de vele targeting voordelen, niet de mogelijkheid om de positie in de verkooptrechter te beheersen. Daarbij kunnen wij een handje helpen! Wanneer je zichtbaarheid op LinkedIn is geoptimaliseerd, worden de marketinguitgaven lager en wordt het mogelijk om te schalen.

Pinterest is met 433 miljoen maandelijkse gebruikers een uniek platform en hulpmiddel om inspiratie op te doen, nieuwe producten te vinden én te delen met anderen. Het introduceren van nieuwe producten en ideeën aan gebruikers die zich oriënteren is een uniek aspect van Pinterest. 

Pinterest toont gesponsorde advertenties, ook wel pins genoemd, op basis van de interesses en gebruikersgedrag van de bezoeker. Dankzij retargeting (gebaseerd op opgeslagen items en vind-ik-leuk’s) kun je de klikfrequentie verhogen en de verkoop flink stimuleren. Het gebruik van afbeeldingen in Pinterest-zoekopdrachten kan daarmee resulteren in meer verkeer naar je website.

Omdat gebruikers op Pinterest meer open staan ​​voor nieuwe merken, kan het gebruik van Pinterest in je marketingstrategie, zelfs voor kleinere merken, zorgen voor de nodige bekendheid en verkoop. De mogelijkheid om gebruikers met hogere conversiepercentages te targeten, is namelijk enorm op dit platform. 83% van de wekelijkse pinners koopt een merk dat op Pinterest wordt geadverteerd. 

Begrijpen hoe Pinterest werkt, is essentieel bij het bedenken van een goede strategie om het voor je bedrijf te gebruiken. Wil jij ook Pinterest-advertenties meenemen in je digitale marketingstrategie? Dan ben je bij ons aan het goede adres!

Zin in samen
een bakkie pleur?

Laat je gegevens achter!